Project Description

Livsstilsbrand hylder
Skandinavien

Nordisk kampagne for det eksklusive hvidevarebrand ASKO hylder den skønne skandinaviske natur og skandinavernes evne til at lade sig inspirere af den til at skabe intelligente designløsninger.

I opposition til en konservativ hvidevarebranche skabte vi brandingkampagnen #inspiredbyscandinavia, der i modsætning til det traditionelle produktfokus, man oftest ser i branchen, nedtoner produkterne og fokuserer på den skandinaviske natur som inspiration for ASKO’s produktdesign.

Kampagnen blev udrullet i diverse bolig- og livsstilsmagasiner (digitalt og på print) i Danmark, Sverige, Norge og Finland med annoncer, som hylder den skandinaviske natur, og med overskrifter, der på subtil vis refererer til egenskaber ved naturen, som man kan genkende i produkternes eksklusive kvalitet, egenskaber og design.

Et væsentligt element i kampagnen var desuden en Instagram-konkurrence, hvor man i annoncerne blev opfordret til at gribe kameraet og dokumentere de mange smukke og skjulte naturområder i Skandinavien. Ved at lægge sit foto på Instagram med #inspiredbyscandinavia og tagge ASKO deltog man i konkurrencen om at få sit billede og navn med i ASKO’s næste kampagne. En vinder fra hvert land blev udvalgt af en jury bestående af professionelle skandinaviske fotografer. Sideløbende gik hashtagget, som stadig lever, viralt i løbet af få uger, og i konkurrenceperioden deltog mere end 8.000 personer.

En anderledes kampagne og et ustoppeligt hashtag blev derved starten på en ny epoke for ASKO med brandets filosofi, værdier og inspiration som kommercielt omdrejningspunkt.

Se flere cases