Project Description

Global employer branding-kampagne
fuld af gods og gode historier

Den svenske industrigigant Atlas Copco er verdensførende inden for kompressorer, konstruktions- og mineudstyr, el-værktøjer og monteringssystemer. Dens 45.000 medarbejdere leverer bæredygtige løsninger, der skal give øget kundeproduktivitet gennem innovative produkter og ydelser.

For at formidle virksomhedens innovative DNA og lade alle medarbejdere inkarnere virksomhedens value proposition leverede PS en strategi og en række ydelser, som flyttede medarbejdernes opfattelse af virksomheden fra business-to-business til human-to-human.

Under overskriften “Passionate People Create Exceptional Things” inkarnerede vi Atlas Copco i en lille filmfortælling om to børn, som vokser op på forskellige kontinenter, men deler en passion for innovation og ønsket om altid at skabe bedre og mere optimale løsninger. I slutningen af filmen krydses deres veje på Atlas Copcos kontor, hvor de rent professionelt skal løse en stor opgave for en kunde.

Videoen blev oversat til otte sprog og lanceret globalt på selskabets YouTube-kanal. For at maksimere effekten af videoen blev en særudgave af filmen produceret til et widescreengalleri i Atlas Copcos hovedkvarter i Stockholm, hvor hele modtagelsesområdet samtidig blev forvandlet til et indbydende og brandformidlende mødested for gæster og medarbejdere. For at lade de besøgende mødes af fysiske produkter, så snart de trådte ind i virksomheden, skabte vi desuden et udstillingsområde, som på afdæmpet og beskrivende vis illustrerer filosofien og mekanismen bag virksomhedens produkter og tjenester.

Vil du høre mere om casen, eller hvordan du kan anvende film til at formidle budskaber, ydelser eller andet, så kontakt Mikkel Lange på 22 17 61 21 eller ml@ps-com.dk.


KONTAKT
Mikkel Bagge Lange
Creative Director and Copywriter
mobile  +45 22 17 61 21

SE FLERE CASES