Project Description

Employer branding
i bevægelse

For at tiltrække de skarpeste hoveder til Nykredits it-graduateprogram udviklede vi et nyt og anderledes employer branding-koncept, som gør op med de uendelige skove af roll-ups, flyers og jobopslag, der præger en konservativ rekrutteringsverden.

På baggrund af den årlige imageanalyse fra Universum, hvor kendskabet til Nykredit som it-virksomhed rangerede historisk lavt, ønskede Nykredit at gøre opmærksom på, at den faktisk har en af landets største it-afdelinger. Løsningen var en interaktiv digital væg, som rent fysisk tiltrak sig positiv opmærksomhed og digitalt appellerede til den nysgerrige og løsningsorienterede studerende.

Helt konkret bestod den digitale væg af 12 felter, som skulle sammensættes til et billede på under 3 min. Lykkedes det, blev man opfordret til at afgive sin mailadresse, så man kunne blive inviteret til en kop kaffe og en samtale hos Nykredit.

Væggen, som blev strategisk placeret på it-universiteter landet over, formidlede således subtilt og implicit Nykredits budskab om, at ansøgerne skal kunne se det store billede men samtidig være drevet af en lyst til at løse komplekse opgaver inden for nogle givne (blå) rammer.

Employer branding-kampagnen mere end fordoblede antallet af ansøgere i forhold til året før og løftede Nykredits Universum-rangering som attraktiv it-arbejdsplads med hele 9 pladser i forhold til året før, over blandt andre TDC, CSC og SAS Institute. Men mindst lige så vigtigt blev kvaliteten af ansøgerne højnet betydeligt i overensstemmelse med Nykredits ønske om at signalere, at den er en ung, udfordrende og innovativ virksomhed med en stærk it-afdeling, som altid er i bevægelse.

SE FLERE CASES