Project Description

Fra it-messe til intelligent content-platform

IBM ønskede i år at bringe deres it-begivenhed Business Connect op på et helt nyt niveau. Løsningen var et anderledes format med fokus på fremtidens kognitive AI-teknologi. Formatet skulle tiltrække de skarpeste it-hoveder og de fremmeste samfundsdebattører, og konferencen ændrede navn til Watson Summit. Vi var med hele vejen og skabte kreative koncepter, som kunne udfoldes op til, under og efter arrangementet.

Watson Summit fokuserer på, hvordan man som virksomhed nemt kan tilgå kognitiv teknologi og gøre brug af både struktureret og ustruktureret data til at gøre produkter, services og processer intelligente eller skabe nye platforme for kundeinteraktion.

Intelligent brug af partnerskaber

Det digitale landskab ændrer sig, og IBM ønskede at fokusere opmærksomheden omkring de mange muligheder der i alle brancher er for at anvende deres supercomputer Watson. Vi skabte derfor en digital kampagne, hvor koret Korage i samarbejde med Watson frembragte et nyt musikalsk værk baseret på de 8 solisters sangtekster og melodier. Vi dokumenterede løbende processen, som man kunne følge på kunstnernes sociale medier, og som afslutning på kampagnen blev værket opført ved åbningen af Watson Summit.

Ægte oplevelser af kunstig intelligens

Til selve arrangementet kunne man naturligvis se og opleve Watson live. Men i stedet for traditionelle demoer på skærme skabte vi et oplevelsescenter, hvor de besøgende kunne interagere direkte med teknologien. Her kunne de blandt andet få anbefalinger til deres næste skoindkøb af Robotten Pepper, få indblik i deres helbred og høre elevatorer tale med hinanden via Watson.

Løsningerne blev fundet i samarbejde med IBM, hvor vi ud fra en liste på adskillige kandidater fandt frem til de 10, der bedst illustrerede, hvordan Watson kan bruges indenfor forskellige industrier. Vi udviklede konceptet og begyndte herefter at designe og bygge oplevelserne.

Resultat

Det nye format resulterede i IBMs til dato mest vellykkede arrangement målt på antal deltagere, øget pipeline og interne tilbagemeldinger fra kunder og salgsafdeling. Vil du høre mere om casen, eller hvordan vi arbejder med Brand Activation, så kontakt Mark Flintager på 42 41 40 20 eller mf@ps-com.dk.

KONTAKT
Mark Flintager
Account Manager
mobile  +45 42 41 40 20

KONTAKT
Sarah Askim
Campaign Project Manager
mobile  + 45 30 24 74 38

SE FLERE CASES