Project Description

Nordisk jubilæumskampagne
i den gode smags tjeneste

I 90 år har Le Creuset været en pionér inden for køkkenudstyr af højeste kvalitet. I anledning af det runde jubilæum valgte Le Creuset PS Communication som bureauet bag en nordisk cross media-jubilæumskampagne.

90 år er gået, siden den første emaljerede støbejernsgryde kom ud fra Le Creusets støberi i Frankrig tilbage i 1925. Det blev begyndelsen på et langt liv i den gode smags tjeneste. For at markere glæden ved den gode smag blev et begrænset antal af den oprindelige gryde fra 1925 reproduceret i den originale, orange Le Creuset-farve Volcanic. Den flammefarvede gryde symboliserer den glohede støbejernsmasse, der opstår under produktionen, og afspejler en stolt tradition for solidt håndværk. Den er også et udtryk for den indre flamme, som siden oprindelsen har brændt i Le Creuset og betyder, at vi altid vil gøre vores ypperste for at glæde alle, der sætter pris på den gode smag. Le Creusets produkter kan i dag købes i hele verden, hvor de dagligt samler familie og venner om det gode måltid.

På verdensplan fremstilledes der for at markere jubilæet kun 1925 stk. jubilæumsgryder, som således vil blive et samlerobjekt for alle, der elsker Le Creuset og virksomhedens unikke historie. Jubilæumsgryden blev anvendt som kampagnens call-to-action, hvor både sociale medier, print, online og pr ledte folk ind på en lokal kampagneside i Danmark, Sverige og Norge for at deltage i konkurrencen og læse mere om Le Creusets runde jubilæum.

Vil du høre mere om casen, eller hvordan vi arbejder med kampagner på tværs af de nordiske markeder, så kontakt Rasmus Damkjær på 28 91 74 41 eller rd@ps-com.dk

Se flere cases