Project Description

Kampagne og containerudstilling
blev kæmpesucces for rederigiganten

Maersk Line har siden sin spæde begyndelse i 1920’erne stået for pålidelighed, rettidig omhu og effektivitet, men hvor virksomheden tidligere talte til den arbejdende dansker, har virksomheden vokset sig længere og længere væk fra manden på gaden og ud i verden. Maersk Line ønskede derfor at skabe en kampagne og en aktivitet, som fik virksomheden til at fremstå moderne og åben, og som samtidig kunne bringe den tættere på danskerne igen.

Afsættet for vores løsning var leveringen af 20 Triple-E-skibe, verdens største skibsklasse. Kunne man udnytte den unikke situation, at Maersk Line rådede over verdens største skib, til at bringe danskerne tættere på Maersk Line igen? Det lykkedes at få et af skibene til København for at blive navngivet. Derved fik vi en anledning til at fortælle en historie, som aldrig før var blevet fortalt – historien om containeren og dens betydning for globaliseringen af vores verden.

For at fortælle denne historie skabte vi en omfattende kampagne i diverse online- og offlinemedier (heriblandt tv-reklamer, outdoor-plakater, onlinebannere, app og PR) og omdannede Langeliniekaj til en stor, interaktiv pop-up-udstilling, hvor offentligheden gennem ombyggede containere kunne blive klogere på alt fra den avancerede teknologi, som gør Maersk Lines nye containerskib til verdens mest energieffektive, til de mennesker, som arbejder i virksomheden rundt om i verden. Udstillingen blev efterfølgende eksporteret til udvalgte havne på skibets jomfrurejse fra Østen til Europa.Kampagne og aktivitet blev internt i Maersk Line betegnet som virksomhedens mest vellykkede nogensinde. 225.000 mennesker slog vejen forbi Langelinie for at opleve skibet og besøge udstillingen, som desuden fik massiv medieopmærksomhed:

+350 presseklip
+10 indslag i landsdækkende tv
Cirka 5.000 app-downloads og 1.000 unikke Instagram-fotos
77 % flere danske fans på Maersk Lines Facebook-profil
127 % flere følgere på Maersk Lines Twitter-profil
40 % flere besøgende på Maersk.com og 139 % flere hits på Triple-E-websitet

Men vigtigst af alt: Udstillingen ændrede danskernes opfattelse af Maersk Line fra lukket og selvtilstrækkelig til åben og givende – og skabte en intern stolthed hos Maersk Line, som virksomheden kan leve videre på de næste mange år.

 

Vil du høre mere om casen, eller om vores arbejde med Brand Activation, så kontakt Mikkel Lange på 22 17 61 21

Se flere cases