Rekruttering og Employer Branding

REKRUTTERING OG EMPLOYER BRANDING

Udfyld dit navn og mail herunder, så kommer linket til præsentationen efterfølgende. 

Download

Download vores præsentation omkring employer branding

Sæt flueben for at acceptere vores vilkår, så vi kan kontakte dig. Læs mere om, hvordan vi indsamler og håndterer dine oplysninger, og om hvordan vi bruger cookies og lignende teknologi i vores cookie- og privatlivspolitik.

Udfyld dit navn og mail herunder, så kommer linket til præsentationen efterfølgende. 

JEG VIL GERNE VIDE MERE

Employer Branding og Rekruttering

FÅ ET STØRRE FORMÅL
Det er ikke nok ”bare at have et arbejde”, få særlig personalegoder eller en god løn. Nuværende og fremtidige medarbejdere vil arbejde for virksomheder, som bidrager til at gøre verden til et bedre sted. Og det gælder altså også virksomheder, hvis DNA ikke naturligt rimer på socialt ansvar eller grøn omstilling.

ARBEJDSMARKEDET ER I FORANDRING
Den traditionelle arbejdsmodel, som vi kender den, er i opbrud. Den 40 timers arbejdsuge fra 9-17 skal gentænkes. Arbejdet skal kunne udføres når som helst - hvor som helst.Det skyldes bl.a. det stigende antal af freelancere og selvstændige på arbejdsmarkedet, som har helt nye krav til hvordan arbejdslivet skal se ud. Det har den bl.a. gjort fordi frihed, fleksibilitet og magten til at bestemme selv stiger i værdi - fremfor økonomisk sikkerhed.

GLEM JOBBESKRIVELSEN
For mange virksomheder kan rekruttering og ansættelse være en udfordring. Det tager meget tid, energi og ressourcer til at skabe jobbeskrivelser, sortere gennem applikationer, opstille interviews og i sidste ende vælge den bedste og mest kvalificerede person til jobbet. Og det ser ikke ud til at blive lettere i fremtiden. Potentielle medarbejdere vil nemlig have mere en bare en jobbeskrivelse. De vil have et reelt indblik i hvordan deres hverdag kommer til at se ud - både fagligt men også socialt.

MEDARBEJDEREN ER I CENTRUM SOM ALDRIG FØR
Nutidens arbejdsplads ser ikke ud som den har gjort. Mange medarbejdere føler, at de har plus på karmakontoen. Virksomhederne får lov til at suge på dem i deres fritid og bør derfor gengælde med interesse og omsorg gennem f.eks. rygestopkurser, hjælp til vægttab

Sammen med Nykredit har vi bevist at stærk employer branding tiltrækker de rigtige medarbejdere

Indledningsvist formulerede vi en virksomheds EVP som efterfølgende blev videreudviklet til et originalt og effektivt rekrutteringsværktøj som kickstartede Nykredits employer branding-kampagne mod nye it-graduates.

Resultatet
Employer branding-kampagnen mere end fordoblede antallet af ansøgere i forhold til året før og løftede Nykredits Universum-rangering som attraktiv it-arbejdsplads med hele 9 pladser i forhold til året før, over blandt andre TDC, CSC og SAS Institute. Men mindst lige så vigtigt blev kvaliteten af ansøgerne højnet betydeligt i overensstemmelse med Nykredits ønske om at signalere, at den er en ung, udfordrende og innovativ virksomhed med en stærk it-afdeling, som altid er i bevægelse.

LÆS MERE OM CASEN

Employer Branding design

Som ovenstående case for Nykredit illustrerer, er grænsen mellem rekruttering og employer branding flydende. Men hvor rekruttering primært handler om at finde og tiltrække de rigtige medarbejdere, handler employer branding om at at styrke sammenhængen mellem virksomhedens image, vision og kultur, som tilsammen udgør virksomhedens identitet. Findes denne sammenhæng ikke, har virksomheden et svagt og usikkert fundament indadtil og et svagt brand udadtil. Har den derimod en stærk identitet, fungerer virksomhedens kultur og vision som pejlemærker for medarbejdernes selvstændige beslutninger. Virksomheden har så at sige en kultur eller fortælling, som alle bidrager til, hvorved dens image samtidig styrkes.  

Employer branding handler med andre ord om at styrke den indre sammenhængskraft i en virksomhed. Som ordet antyder, er det de ansatte, som er i centrum. Det er derfor, man populært sagt siger, at virksomheden er summen af dens medarbejdere. 

Global employer brandingkampagne for Atlas Copco

Som endnu et kerneeksempel på, hvordan man kan arbejde med at formidle og udbrede virksomhedens narrativ internt såvel som eksternt, står den employer branding-kampagne vi skabte for industrigiganten Atlas Copco. Virksomheden er verdensførende inden for kompressorer, konstruktions- og mineudstyr, el-værktøjer og monteringssystemer, og dens 45.000 medarbejdere leverer bæredygtige løsninger, der skal give øget kundeproduktivitet gennem innovative produkter og ydelser.

For at hjælpe virksomheden ind i en ny og moderne æra ønskede virksomheden at skabe en fortælling om sig selv, som ikke alene kunne formidle virksomhedens innovative DNA, men også lade alle medarbejdere inkarnere virksomhedens value proposition, som groft sagt gik ud på at flytte medarbejdernes opfattelse af virksomheden fra business-to-business til human-to-human.  

LÆS MERE OM CASEN

PS Communication Denmark   |   Tagensvej 85F, 2. sal, 2200 København N   |   Tlf. +45 70232456   |   CVR NR. 27961347

Fix the following errors:
Hide